Moji ljudi nisu motivirani – što moram napraviti da to BRZO promijenim?

Već sam nekoliko puta odgovarao na pitanje “Moji ljudi nisu motivirani – što moram napraviti da to BRZO promijenim?”
Pa, to je JAKO teško brzo promijeniti. Motivacija djelatnika je uglavnom posljedica kontinuiranog napora managera i motivacijske strategije tvrtke za ostvarenje dugoročnih učinaka. Ipak, ima načina da se nešto odradi po kratkom postupku, ali nikako ne na brzinu!
Odlučite što je cilj – kratkoročni boost ili dugotrajni učinak. U oba slučaja potrebno je osmisliti pristup koji će djelovati i koji na duge pruge neće biti kontraproduktivan.
Insentivi su dobar način. Ideja je sasvim jednostavna – djelatnicima pravovremeno dati jednokratan poticaj, a vrijednost se vraća boljim zalaganjem i većom involviranošću djelatnika. Same incentive i njihovu upotrebu treba dobro pripremiti, jer prekid upotrebe može izazvati nezadovoljstvo. Zato je potrebno procijeniti što djelatnike tvrtke može interesirati/motivirati te educirati managere koji će upotrebljavati incentive kako bi učinak bio dugoročno održiv. Kao insentiv mogu poslužiti karte za kino, kazalište, koncerte ili sl., odlazak na workshop ili konferenciju, a posebno je zgodno ako je tema s područja rada djelatnika ili je riječ o edukaciji o novim tehnikama/tehnologijama koje će se kasnije moći dobro uklopiti u rad tvrtke. Na ovaj način, ne samo da radimo na motivaciji, koja je direktan učinak, već povećavamo zadovoljstvo djelatnika te utičemo na retenciju.
Interesantno je da pitanje postavljaju ne samo ljudi iz SME segmenta, već i oni iz ‘velikih’ tvrtki koji u sastavu sigurno imaju HR department, koji bi bio prava adresa za pomoć. Vjerojatni razlog je preokupiranost i time smanjena motivacija djelatnika HR-a.
No, ne brinite, Pragmatekh nudi pomoć u kreiranju strategije i kreativnost u definiranju politike incentiva. Naravno, slobodno se obratite za savjet.
Danko Pigac