HealthFlex
×
  • Naslovna
  • O nama
    • Naš tim
  • Usluge
    • Savjetovanje o regulativama i edukacija
    • DPO programi i edukacija
    • Poslovno savjetovanje i edukacija
    • Pragmatekh poslovna i poduzetnička akademija
  • Reference
  • Vijesti
  • Kontakt
  • Politika privatnosti

Kako zadržati ključne djelatnike? (Retencija)

Kako zadržati ključne djelatnike? (Retencija)
November 7, 2016adminČlanci

Situacija

Danas se na tržištu IT-a napokon nude prilike za promjenu radnog mjesta i napredovanje. Nestašica kvalitetnih developera utječe na rast plaća u IT-u, te se i novi igrači uključuju na tržište podržani investicijama. U tim promijenjenim okolnostima svakako ne želite ostati bez ključnih djelatnika!

Kako to spriječiti?

  1. Definirati tko su ključni djelatnici tvrtke
    Prvi korak je jednostavan – potrebno je definirati tko su ključni djelatnici tvrtke. Kako ih prepoznati? Najčešće vrlo jednostavno, to su oni djelatnici koji nose poslovanje tvrtke, bilo svojim zalaganjem ili svojim znanjem ili idejama. Pretpostavljam da svaki voditelj tima može odmah izdvojiti jednog ili više članova bez kojih bi mu rad bio znatno otežan.
  2. Pro & Con
    Drugi korak traži malo promišljanja i tu je potrebno staviti stvari na papir. Najjednostavnije i dovoljno je krenuti s pro’s & con’s pristupom.
    Pro (za) su svakako razlozi za zadržavanje poput znanja, osobnih kvaliteta, radne energije i sl. pa sve do prihoda koji tvrtka/tim generira kroz rad takvog djelatnika.
    Con (protiv) strana je ipak malo kompleksnija. Moramo se sjetiti da je nezamjenjivost prvi korak do problema pa je to svakako vrijedno detaljnije razmotriti i s taktičke i sa strateške strane. Zatim je tu pitanje – što nakon eventualnog odlaska te osobe? Koji će procesi biti ugroženi i kako ih podržati te tko će biti nasljednik. Potrebno je razmisliti i koliko daleko možemo/smijemo ići s povećanjem plaće. I na kraju, tu je naravno i pitanje otpremnine te otkaznog roka, odlučimo li se za prvi korak, što ne mora biti jeftino.

Rješenje

Pretpostavljam da ćemo u većini slučajeva ipak odabrati zadržavanje djelatnika i samo treba odlučiti kako! Odgovor može biti jako jednostavan i sastoji se od (najmanje) ove tri točke:

  1. Feedback – odmah dati do znanja da se dobar rad cijeni i pokazati to primjerom, npr. incentivima
  2. Razgovor – porazgovarati o stvarima koje ga bespotrebno opterećuju ili bi mu znatno olakšale rad, a mogu biti vrlo banalne poput politike radnog vremena od 8, nemogućnosti kliznog radnog vremena ili povremenog rada od kuće, nedostatak opreme u čajnoj kuhinji ili sl.
  3. Podrška idejama – često ključni djelatnici imaju ideje koje ili nisu prošle, jer nisu u okviru djelokruga tima/tvrtke ili jednostavno nisu imali sugovornika. Najgore je da misle da nikoga ne zanimaju, a moglo bi se pokazati da mogu postati generatori novog prihoda ii čak nove linije poslovanja!

Trebate li još ideja ili samo niste sigurni kako predloženo provesti? Nema problema, Pragmatekh nudi pomoć!

Za vas ćemo pripremiti niz savjeta i hodogram do rješenja ili pak provesti cijeli postupak – od definiranja ključnih djelatnika, pomoći pri odabiru rješenja o zadržavanju do kreiranja strategije zadržavanja, programa incentiva i ciljanih mjera za svakog od odabranih ključnih djelatnika.

Javite nam se s povjerenjem!

Danko Pigac

Pretraži

Zadnje objave

  • Održan panel MIPRO 2019: GDPR i gdje smo godinu dana kasnije, u organizaciji MIPRO skupa i PRAGMATEKH tima GDPR profesionalaca. May 24

    Održan MIPRO 2019: GDPR i gdje smo godinu dana kasnije,...

  • GDPR Institute press konferencija – rezultati istraživanja: Poznavanje zaštite osobnih podataka May 18

    Građani su slabo upoznati s pravom na zaštitu osobnih podataka...

  • Zaštita privatnosti pojedinca prava je namjena GDPR-a May 5

    Iako se o tome najmanje piše, GDPR je donesen upravo...

  • GDPR i Cloud (intervju) Apr 2

    Opća uredba o zaštiti osobnih podataka (GDPR) stupa na snagu...

  • Mehanizmi ugrađeni u Opću EU Uredbu o zaštiti osobnih podataka koji garantiraju njeno provođenje Apr 2

    Kako se približava 25.5.2018. dan stupanja Uredbe o zaštiti osobnih...

Kategorije

  • Članci
  • Događaji
  • Vijesti

Arhiva

  • May 2019
  • May 2018
  • April 2018
  • November 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • January 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • December 2014
  • January 2014
  • November 2013