Kako zadržati ključne djelatnike? (Retencija)

Situacija
Danas se na tržištu IT-a napokon nude prilike za promjenu radnog mjesta i napredovanje. Nestašica kvalitetnih developera utječe na rast plaća u IT-u, te se i novi igrači uključuju na tržište podržani investicijama. U tim promijenjenim okolnostima svakako ne želite ostati bez ključnih djelatnika!
Kako to spriječiti?
- Definirati tko su ključni djelatnici tvrtke
Prvi korak je jednostavan – potrebno je definirati tko su ključni djelatnici tvrtke. Kako ih prepoznati? Najčešće vrlo jednostavno, to su oni djelatnici koji nose poslovanje tvrtke, bilo svojim zalaganjem ili svojim znanjem ili idejama. Pretpostavljam da svaki voditelj tima može odmah izdvojiti jednog ili više članova bez kojih bi mu rad bio znatno otežan. - Pro & Con
Drugi korak traži malo promišljanja i tu je potrebno staviti stvari na papir. Najjednostavnije i dovoljno je krenuti s pro’s & con’s pristupom.
Pro (za) su svakako razlozi za zadržavanje poput znanja, osobnih kvaliteta, radne energije i sl. pa sve do prihoda koji tvrtka/tim generira kroz rad takvog djelatnika.
Con (protiv) strana je ipak malo kompleksnija. Moramo se sjetiti da je nezamjenjivost prvi korak do problema pa je to svakako vrijedno detaljnije razmotriti i s taktičke i sa strateške strane. Zatim je tu pitanje – što nakon eventualnog odlaska te osobe? Koji će procesi biti ugroženi i kako ih podržati te tko će biti nasljednik. Potrebno je razmisliti i koliko daleko možemo/smijemo ići s povećanjem plaće. I na kraju, tu je naravno i pitanje otpremnine te otkaznog roka, odlučimo li se za prvi korak, što ne mora biti jeftino.
Rješenje
Pretpostavljam da ćemo u većini slučajeva ipak odabrati zadržavanje djelatnika i samo treba odlučiti kako! Odgovor može biti jako jednostavan i sastoji se od (najmanje) ove tri točke:
- Feedback – odmah dati do znanja da se dobar rad cijeni i pokazati to primjerom, npr. incentivima
- Razgovor – porazgovarati o stvarima koje ga bespotrebno opterećuju ili bi mu znatno olakšale rad, a mogu biti vrlo banalne poput politike radnog vremena od 8, nemogućnosti kliznog radnog vremena ili povremenog rada od kuće, nedostatak opreme u čajnoj kuhinji ili sl.
- Podrška idejama – često ključni djelatnici imaju ideje koje ili nisu prošle, jer nisu u okviru djelokruga tima/tvrtke ili jednostavno nisu imali sugovornika. Najgore je da misle da nikoga ne zanimaju, a moglo bi se pokazati da mogu postati generatori novog prihoda ii čak nove linije poslovanja!
Trebate li još ideja ili samo niste sigurni kako predloženo provesti? Nema problema, Pragmatekh nudi pomoć!
Za vas ćemo pripremiti niz savjeta i hodogram do rješenja ili pak provesti cijeli postupak – od definiranja ključnih djelatnika, pomoći pri odabiru rješenja o zadržavanju do kreiranja strategije zadržavanja, programa incentiva i ciljanih mjera za svakog od odabranih ključnih djelatnika.
Javite nam se s povjerenjem!
Danko Pigac